داخلي سازي پوسته گيربكس شش دنده ايران خودرو

 مديرعامل شركت قطعه ساز تاراذوب، گفت: براي همگام شدن در مسير نهضت داخلي سازي كه ايران خودرو آغاز كرده، اين شركت موفق شده با اتکا به دانش فنی سازندگان داخلی، قالب پوسته گيربکس شش دنده طراحي كرده و مراحل تست آن را با موفقيت به انجام برساند.

يوسف رنجي اظهار كرد: اين پروژه به مدت دو و نيم ماه به طول انجاميد و درحال حاضر تمامي مراحل تست فني و مهندسي قطعه با موفقيت انجام شده و تاييد نهايي آن نيز از سوي شركت نيرو محركه به عنوان تامين كننده گيربكس محصولات ايران خودرو است، صادر شده است.

وي افزود: روند جديد همكاري با ايران خودرو در راستاي تعميق داخلي سازي شكل گرفته و شركت تاراذوب در تمام مراحل مربوط به توليد گيربکس شش دنده نیرومحرکه همكاري هاي لازم را خواهد داشت.

رنجي اين پروژه را ملي توصيف كرد و گفت: با طراحي و توليد گيربكس جديد نیرومحرکه، گام مهم و اساسي براي رسيدن به مرحله مهمي از خودكفايي با رعايت استانداردهاي بين المللي صورت گرفته است. با نظارت شركت نيرو محركه قالب پوسته اين گيربكس بر اساس آخرين استانداردهاي جهاني طراحي شده است.

وي تاكيد كرد: تاراذوب تمام تجربيات خود در طراحي و توليد قطعات دايكست و آلومينيومي را در پروژه گيربكس شش سرعته ايران خودرو به كار گرفته است. اين شركت پيش از اين نيز در بخش هاي مربوط به توليد پوسته‌هاي كلاچ و گيربکس تمامي محصولات ايران خودرو همكاري داشته و جزو قطعه سازان رده يك اين شركت قرار دارد که منجر به اشتغال مستقیم حدود ۲۰۰ نفر و با توجه به فرآیند قطعات تولیدی منجر به همکاری با ده ها شرکت پیمانکاری شده است.

مدير عامل تاراذوب با بيان اين كه پيش از اين طرح هاي مشابه از منابع خارجي تامين مي شد، اظهار كرد: با توجه به توانمندي شركت هاي داخلي، از منابع خارجي بي نياز شده ايم و اين آغازي براي ادامه حركت در اين مسير است. راه اندازی این پروژه منجر به صرفه جویی ارزی قابل توجهی با توجه به داخلی سازی تولید قالب‌های دایکست با فناوری بومی شده و ديگر نيازي به واردات این گونه قطعات از منابع خارجی نخواهد بود که می توان در سال‌های آینده با تقویت دانش فنی صادرات اين قطعات را در دستور كار قرار داد.

وي گفت: تمامي استانداردهاي روز جهاني در طراحي اين قطعه مهم مد نظر قرار گرفته شده است تا بهترين كارايي را در گيربكس شش دنده ايران خودرو ايفا كند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین 

فایل ضمیمه
12 خرداد 1400 11:29 شماره :218
چاپ | ارسال به ديگران |

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نام  

پست الکترونیک  

نظر  


نظرات