دور جدید همکاری های خودرویی ایران و فرانسه

به گزارش عصرایران، سازمان گسترش و نوسازی ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه در دومین روز از نمایشگاه خودرو پاریس، توافق نامه همکاری امضا کردند.

این توافق نامه توسط منصور معظمی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و «تیری بلوره» قایم مقام مدیرعامل رنو با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با «کارلوس گون» مدیرعامل رنو به امضا رسید.

این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است.

رئیس هیات مدیره ایدرو در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس ضمن اعلام این مطلب افزود: قرارداد همکاری مشترک رنو و ایدرو با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی طرف فرانسوی همراه خواهد بود و در این سرمایه گذاری تولید گیریکس و موتورهای کم مصرف پیش بینی شده است.
معظمی افزود : سهم شراکت طرف ایرانی در این قرارداد چهل درصد و رنو فرانسه شصت درصد خواهد بود .
معظمی خاطرنشان کرد، تولید 150 هزار دستگاه خودرو در شروع تولید و سرمایه گذاری تولید قطعات استراتژیک همچون گیربکس و نیز تولید موتورهای کم مصرف از دیگر مفاد این قرارداد خواهد بود.

دو خودرو «سیمبل و داستر جدید» نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند و براساس این توافق نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت.

همچنین همکاری های کنونی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب «همکاری مشترک رنو پارس» ادامه خواهد داشت.

فایل ضمیمه
11 مهر 1395 10:53 شماره :92
چاپ | ارسال به ديگران |

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نام  

پست الکترونیک  

نظر  


نظرات