با معرفی شرکای جدید تجاری و به‌صورت انحصاری
«‌گروه عظام» برترین برندهای قطعات خودرو در جهان را به ایران می‌آورد

به نقل از پایگاه خبری ((عصر خودرو))، این شرکت که جای پای محکمی در ارتباط با خودروسازان دارد، در ادامه گسترش حضور خود در صنعت و بازار قطعات یدکی در ایران قصد دارد در همکاری با برترین برندهای جهان حضور خود را در بازار قطعات یدکی کشور پررنگ‌تر کند؛ حضوری که قطعا درنهایت به سود خریداران قطعات یدکی خواهد بود چراکه از یک‌سو برترین برندهای جهان وارد بازار ایران خواهند شد و از سوی دیگر به دلیل پشتیبانی عظام از این برندها به‌عنوان نماینده انحصاری، می‌توان به اصالت این قطعات نیز اطمینان داشت. گروه عظام در این راستا تعدادی از شرکای جدید تجاری خود را در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو معرفی کرد و به‌ زودی دیگر شرکای تجاری جدید گروه عظام در زمینه قطعات یدکی نیز معرفی خواهند شد؛ شرکایی که هر یک از آنها نامی بسیار بزرگ در صنعت قطعه‌سازی هستند. در این زمینه با یکی از مدیران ارشد گروه عظام و مدیران دو شرکت از شرکای جدید این گروه به گفت‌وگو نشستیم تا از برنامه‌های این همکاری‌های مشترک آگاه شویم.

محسن کرباسچی، از مدیران ارشد گروه عظام، با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام قطعه‌سازی در جهان گفت: «رویکرد گروه عظام همواره حمایت از مصرف‌کننده بوده است تا مشتریان بتوانند بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را دریافت کنند. این رویکرد به‌عنوان یک اصل در تهیه و تولید قطعات خودرو مورد نظر بوده و هست و با همین رویکرد، گروه عظام توانسته بخش قابل‌توجهی از نیاز بازار را پاسخ دهد و در این راستا برندهای برتر و صاحب‌نام جهان را برای همکاری برگزیده‌ایم. هدف اصلی گروه عظام تنها تولید نیست بلکه تولید باکیفیت است و با همین رویکرد همواره سراغ شرکای صاحب‌نام و برندهای بین‌المللی می‌رود تا با بومی‌سازی فناوری به شکل مناسب در کنار مصرف‌کنندگانی که به دنبال محصولات با‌کیفیت هستند، قرار گیرد.»
وی افزود: «در این زمینه با مجموعه‌های مختلفی به توافق رسیده‌ایم تا در بخش‌های مختلف بازار بتوانیم از توانایی‌های آنها بهره بگیریم. رسالت ما در این بخش از ابتدا همکاری با برندهای شماره یک جهان و همراه کردن آنها با مجموعه گروه عظام بود و اکنون توانسته‌ایم گام‌های بلندی در این زمینه برداریم و برترین برندهای جهان اینک در کنار گروه عظام قرار دارند.»
کرباسچی در زمینه برنامه‌های گروه عظام برای همکاری با این برندها گفت: «برندهایی که ما با آنها همکاری می‌کنیم اغلب در ایران شناخته‌شده هستند اما به دلیل آنکه به‌صورت غیررسمی و از سوی واردکنندگان متفرقه وارد بازار ایران شده بودند، متاسفانه شاهد ورود تعداد زیادی از محصولات تقلبی از این برندها در ایران هستیم و نخستین هدف ما این است که با عرضه مستقیم این محصولات و حمایت از خریداران بتوانیم بازار ایران را با محصولات اصلی این برندها آشنا کنیم. به دلیل آنکه گروه عظام نمایندگی انحصاری این برندها را در ایران در اختیار گرفته به دنبال آن هستیم که در گام اول تا حد امکان با قطعات یدکی تقلبی عرضه شده با نام این برندها مقابله کنیم تا مشتریان اطمینان داشته باشند با حضور شرکت عظام در کنار نام این برندهای معتبر جهانی، می‌توانند با خرید قطعات یدکی اصلی، با اطمینان از آنها استفاده کنند.»
وی افزود: «هرچند کارمان را با این برندهای طرف قرار‌داد در ابتدا با واردات آغاز می‌کنیم اما به‌هیچ‌عنوان قصد نداریم در همین سطح باقی بمانیم بلکه از ابتدا به دنبال رویکرد تولیدی هستیم. گروه عظام تجربه بسیار زیادی در تولیدات قطعات یدکی باکیفیت جهانی دارد و ماشین‌آلات تولیدی این شرکت با دانش روز جهان، هم‌اکنون نیز به تولید قطعات خودرو مشغولند و ما قصد داریم از همین توان فنی و البته با همراهی برندهای برتر جهانی برای ارتقای سطح تولید در کشور استفاده کنیم. به همین دلیل از ابتدای مذاکره با برندهای بزرگ جهانی با ذهنیت تولید با آنها پیش رفته‌ایم و اعلام کرده‌ایم که گروه عظام حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه است.»

برترین تولیدکننده کاسه‌ نمد در جهان به ایران آمد

در صنایع مختلف شرکت‌هایی هستند که نقش پیشرو را بازی می‌کنند و به دلیل قدمت، نوآوری و البته کیفیت بالای محصولات، توانسته‌اند سهم بسیار بزرگی از بازار را از آن خود کنند.
چنین شرکت‌هایی برای ورود به بازار یک کشور عوامل بسیاری را در نظر می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین آنها، توانمندی شریک تجاری در کشور مبدأ است چراکه برای چنین شرکت‌هایی، حفظ اعتبار برند در هر کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل حاضر به ریسک در این زمینه نیستند. در صنعت قطعه‌سازی بدون‌شک یکی از این شرکت‌ها Corteco آلمان است؛ شرکتی که هم‌اکنون حدود 80درصد از بازار کاسه‌ نمد در جهان را در اختیار دارد و با بیش از یک قرن قدمت، معتبرترین نام در این عرصه است. گروه عظام در راستای همکاری با برترین برندهای جهان، با امضای قرارداد با این شرکت هم‌اکنون عرضه‌کننده انحصاری محصولات Corteco در بازار ایران است و قصد دارد با ارائه محصولات با‌کیفیت این شرکت در بازار ایران، نیاز مصرف‌کنندگان قطعات یدکی به قطعات با فناوری روز دنیا را در این بخش پاسخ گوید. در این زمینه با Murad Dbeus، مدیر فروش منطقه‌ای خاورمیانه Corteco به گفت‌وگو نشستیم.
Dbeus در زمینه سابقه فعالیت این شرکت گفت: «شرکت Corteco هم‌اکنون بخشی از گروه Freudenberg آلمان است. Freudenberg یک گروه بسیار بزرگ در آلمان است که بیش از یک و نیم قرن پیش تاسیس شده و از آن زمان تاکنون در صنایع مختلفی ازجمله تولید قطعات خودرو فعالیت می‌کند و Corteco یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این گروه در زمینه تولید قطعات یدکی است.
این مجموعه هم‌اکنون بخش بسیار بزرگی از نیاز صنعت خودروسازی در سرتاسر جهان را تامین می‌کند و با بزرگ‌ترین برندهای خودروسازی جهان ازجمله فولکس‌واگن، ب‌ام‌و، مرسدس بنز، آئودی و ... همکاری مستقیم دارد و تامین‌کننده تمامی نیازهای آنهاست. از سال‌ها قبل استراتژی مجموعه به این شکل است که محصولات OEM که برای خطوط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند، از سوی Freudenberg عرضه می‌شوند و محصولات موردنیاز برای بازار قطعات یدکی با همان کیفیت و از همان خطوط تولیدی که قطعات OEM در آنها تولید می‌شود، عرضه شده و با برند Corteco به سرتاسر جهان صادر می‌شود. البته غیر از آنها در بعضی از بازارها ازجمله ژاپن با شرکایمان به‌صورت جوینت‌ونچر فعالیت می‌کنیم و محصولات با برند NOK عرضه می‌شوند. به این ترتیب کیفیت و دانش و حتی خطوط تولید محصولات عرضه‌شده در بازار یدک دقیقا مشابه قطعاتی است که به‌طور مستقیم برای خطوط تولید ارسال می‌شوند و روی معتبرترین خودروهای جهان از آنها استفاده می‌شود.»
وی در زمینه کشورهای تولیدکننده این محصولات و مبدأ ورود آنها به بازارهای مختلف گفت: «ما کارخانه‌های متعددی در سرتاسر جهان داریم که هر یک از آنها باکیفیت مشابه به تولید محصولات مشغول هستند. این کارخانه‌ها بخشی از نیازهای بازار منطقه خود را تامین می‌کنند اما بخشی دیگر از آن، از آلمان ارسال می‌شود. درنهایت تمامی این محصولات بدون در نظر گرفتن کشور تولیدکننده از کیفیت یکسان و مشابه با محصولات OEM برخوردارند و در هاب آلمان مدیریت عرضه انجام می‌شود.
البته تمام امور مهندسی Corteco به‌طور متمرکز در بخش مهندسی و تحقیق و توسعه این شرکت انجام می‌شود و دانش فنی و نوآوری‌های ایجاد شده در اختیار تمامی کارخانه‌های تولیدکننده در سطح جهان قرار می‌گیرد.»

وی تاکید کرد: «یکی از کارخانه‌های تولید این محصولات در کشور ترکیه است و به‌تازگی Freudenberg تصمیم گرفته مدیریت منطقه خاورمیانه را از طریق دفتر خود در ترکیه انجام دهد و من هم به همین دلیل به‌عنوان نماینده این شرکت در کنار عظام که نماینده انحصاری ما در ایران است، حاضر شده‌ام.»
وجود قطعات تقلبی در بازار ازجمله مواردی است Dbeus بر آن تاکید دارد و بخشی از تلاش‌های Corteco نیز در این بازار، مقابله با انبوه قطعات تقلبی در بازار است. وی در این زمینه گفت: «مهم‌ترین هدف ما در ابتدا جلوگیری از عرضه محصولات تقلبی در بازار است.
عرضه این محصولات علاوه بر آنکه باعث زیان مصرف‌کنندگان می‌شود، به برند ما هم آسیب می‌رساند چراکه مشتری با انتظار محصول اصلی Corteco محصول را خریداری می‌کند و انتظار دوام، کیفیت و کارآیی بالا را از آن دارد اما پس از خرید و استفاده از قطعه متوجه خرید قطعه تقلبی می‌شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با شرکت‌های بزرگی مانند عظام در منطقه کار کنیم تا بتوانیم با این مشکل مبارزه کنیم و قطعات اصلی را در اختیار خریداران در بازار قرار دهیم.»

فناوری‌های برتر جهان در اختیار خریداران ایرانی قرار خواهد گرفت

بازار باتری‌های وارداتی خودرو در ایران در سال‌های اخیر در انحصار باتری‌های ساخت کره و چین قرار گرفته و البته محدودیت‌های موجود برای واردات، منجر به عرضه انبوهی از باتری‌هایی شده است که اغلب به‌صورت غیررسمی و از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شود‌؛ امری که از یک‌سو باعث زیان مصرف‌کنندگان شده و از سوی دیگر خریداران را از در اختیار داشتن جدیدترین فناوری‌های روز جهان محروم می‌کند. در این شرایط و برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، گروه عظام در استراتژی جدید خود برای گسترش حضور در بازار قطعات یدکی و همراهی با برندهای برتر جهان، توانست با شرکت معتبر آلمانی Energizer برای همکاری در خصوص تامین و عرضه برندهای معتبر باتری‌های این شرکت در بازار ایران تفاهمنامه‌ای امضا کند تا از این پس به‌عنوان نماینده انحصاری این شرکت در ایران به فعالیت بپردازد. این مسئله بدون شک خیال مصرف‌کنندگان را از کیفیت محصولات و اصالت فناوری آسوده خواهد کرد و از طرف دیگر منجر به ورود دانش فنی و فناوری برتر و روز دنیا به ایران خواهد شد و این همان هدفی است که گروه عظام به دنبال آن بوده و هست.
گروه عظام در راستای معرفی شرکای تجاری جدید خود، شرکت Lubatex را در این خصوص در کنار خود دارد و این شرکت را به‌عنوان شریک تجاری جدید خود معرفی کرده است. Lubatex عرضه‌کننده رسمی محصولات Energizer در خاورمیانه است و تامین نیاز بازارهای منطقه را از سوی Energizer بر عهده دارد. در زمینه فعالیت‌های مشترک این همکاری، با Shahine Awasthy، مدیر منطقه‌ای شرکت Lubatex به گفت‌وگو نشستیم.
‌Awasthy در زمینه شرکت Energizer و توانایی‌های این شرکت در تولید باتری گفت: «Energizer‌ از بسیاری جهات با دیگر تولیدکنندگان باتری در جهان قابل مقایسه نیست چراکه این شرکت صاحب فناوری‌های مختلف در زمینه تولید باتری است و از این نظر رتبه نخست را در میان تولیدکنندگان باتری در جهان در اختیار دارد. هم‌اکنون حدود نیمی از تولیدکنندگان باتری در جهان از فناوری‌های ثبت شده ما برای تولید باتری استفاده می‌کنند.»
وی افزود: «جدیدترین نوآوری ما در این زمینه فناوری موسوم به PowerFrame است. این یک نشان تجاری ثبت شده برای Energizer در جهان است و بالاترین سطح نوآوری در صنعت باتری در آن دیده می‌شود. این باتری‌ها استحکام بیشتری دارند و اتصال آنها سریع‌تر وصل می‌شود ضمن آنکه توان و طول عمر بالاتری را عرضه می‌کنند و می‌توانند خودرو را سریع‌تر روشن کنند. این نشان ثبت شده است و دیگران برای بهره‌گیری از این فناوری باید به سراغ Energizer بیایند.»
مدیر منطقه‌ای شرکت Lubatex افزود: «گروه عظام به پشتوانه ما قصد دارد محصولاتی با بالاترین سطح کیفیت دنیا را عرضه کند. این محصولات برای افرادی است که به ارزش مبلغ پرداختی در مقابل خرید کالا اهمیت می‌دهند و انتظار دارند به فناوری‌های جدید دسترسی داشته باشند. این فناوری‌ها نتیجه نوآوری و تحقیق پیوسته در Energizer است و برای جدیدترین نسل خودروها عرضه می‌شود.»
بازار باتری‌های وارداتی در ایران هم‌اکنون شاهد حضور باتری‌های چینی و کره‌ای است. با توجه به برنامه‌های Energizer برای ورود به بازار ایران در همکاری با گروه عظام، یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها، برتری باتری‌های Energizer در مقابل این رقبا و به‌ویژه برندهای کره‌ای است. Awasthy در این زمینه تاکید کرد قصد ندارد به برند مشخصی اشاره کند اما در مقابل ترجیح می‌دهد خصوصیات برتر محصولات Energizer را یادآوری کند که مشابه آنها را در دیگر برندها نمی‌بینیم و این مسئله می‌تواند عامل کلیدی برای موفقیت این برند در بازار ایران باشد. وی در این زمینه گفت: «ما تولیدکننده اروپایی هستیم و هم‌اکنون تعداد زیادی از برندهای اروپایی موجود در بازار ایران از فناوری‌های ما ‌روی خودروهایشان استفاده می‌کنند. از سوی دیگر باید به شرایط آب‌وهوایی ایران توجه کرد. آب‌وهوای ایران تنوع زیادی دارد و می‌تواند بسیار سرد یا بسیار گرم باشد. ما مشابه این وضعیت را در قاره اروپا هم داریم و Energizer باتری‌های خود را برای کارکرد در این شرایط آب‌وهوایی سخت تولید می‌کند. در کنار اینها باید در نظر بگیرید Energizer صاحب فناوری پیشرفته در تولید باتری است و اختراعات و ابداعات زیادی را در این زمینه ثبت کرده است که از سوی دیگر شرکت‌ها خریداری ‌شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما ابداع‌کننده این فناوری‌ها هستیم درحالی‌که دیگر شرکت‌ها تولیدکننده هستند. درنهایت باید توجه داشت که Energizer بازار را بررسی می‌کند و نیازهای مصرف‌کنندگان هر بازار را در تولید باتری در نظر می‌گیرد و به همین دلیل باتری‌های این شرکت در کشور ایران کارآیی بالایی خواهند داشت.»
وی در زمینه علت انتخاب گروه عظام به‌عنوان نماینده انحصاری برای همکاری در ایران گفت: «عظام یکی از بزرگ‌ترین گروه‌ها در ایران است و شبکه توزیع بسیار گسترده‌ای دارد که می‌تواند به ما در توزیع محصولات در سراسر کشور کمک کند ضمن آنکه این گروه توان مالی بالایی دارد. اینها البته همه یک بخش از موضوع است. مهم‌تر از همه اینها اشتیاق این گروه و جدیت آنها برای عرضه محصولات جدید و با فناوری بالا به مشتریان ایرانی است که مورد توجه Energizer قرار گرفته است.
عظام برای کسب سود کار نمی‌کند؛ این گروه می‌خواهد بهترین محصول را با بالاترین کیفیت و جدیدترین فناوری به بازار ایران عرضه کند. این اشتیاق از سوی Energizer هم وجود دارد و ما می‌خواهیم این موضوعات را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.»

فایل ضمیمه
22 آذر 1394 17:3 شماره :54
چاپ | ارسال به ديگران |

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نام  

پست الکترونیک  

نظر  


نظرات